Nocne Manewry - o co w tym chodzi?

Czas i miejsce

Zawody odbędą się w nocy z 25 na 26 listopada 2017 r. na terenie województwa mazowieckiego. Dokładna lokalizacja Bazy Zawodów jest tajna i zostanie ujawniona w dniu manewrów tj. 25 listopada o godzinie 9:00, na profilu Manewrów na Facebook'u oraz mailowo do Kapitanów zapisanych zespołów.

Do Bazy Zawodów będzie można dojechać:

  • własnym samochodem (nie zapewniamy miejsc parkingowych, do Bazy należy przyjechać odpowiednio wcześniej, by zostawić samochód w bezpiecznym miejscu, zaparkowany zgodnie z przepisami ruchu drogowego),
  • komunikacją publiczną -> dojazd komunikacją publiczną będzie łatwy - tj. może zająć 1-1,5 godziny.

O co w tym wszystkim chodzi?

Zawodnicy otrzymują na starcie mapę z zaznaczonymi punktami. Celem zespołu jest odnalezienie tych punktów w terenie w ustalonym limicie czasu. Limit czasu jest tak dobrany, aby każdy zawodnik w tempie spacerowo-marszowym i nie gubiąc się zanadto dotarł na metę. Punkty Kontrolne w terenie to miejsca charakterystyczne np. szczyt górki, dołek, skrzyżowanie dróg leśnych. W miejscu charakterystycznym znajduje sie tzw. lampion z kodem, który zawodnicy nanoszą na swoją kartę startową za pomocą kredki umieszczonej z lampionem. Aby odnalezienie właściwych punktów stanowiło wyzwanie, w okolicy rozstawione są tzw. "punkty stowarzyszone". Za potwierdzenie punktów stowarzyszonych zawodnicy otrzymuję punkty karne. 

Na jednym z punktów jest ognisko, na którym zawodnicy mogą odpocząć, zjeść kiełbaskę i napić się gorącej herbaty. Na trasie Beskidzkiej ognisko jest jednocześnie metą - zawodnicy oddają tam swoje karty startowe i mogą zrelaksować się przy ognisku :) Na pozostałych trasach ognisko wyznacza mniej więcej połowę trasy - zawodnicy mogą się zatrzymać przy ognisku - zjeść kiełbasę i odpocząć - na czas przebywania zespołu na ognisku następuję "stopczas", ale tylko maksymalnie przez godzinę. 

Kategorie startowe

Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach w jednej z 4 kategorii:

  • Beskidzka - trasa zalecana dla osób, które wybierają się na imprezę po raz pierwszy, dla rodzin z dziećmi i osób początkujących (trasa wiedzie głównie drogami i ścieżkami leśnymi, długośc trasy ok. 15 km, zespoły 1-7 osobowe)
  • Tatrzańska - trasa zalecana dla osób mniej zaawansowanych oraz dla osób, które chcą spróbowac swoich sił nocą (długośc trasy ok. 20 km, zespoły 1-5 osobowe)
  • Alpejska - trasa zalecana dla osób średniozaawansowanych i zaawansowanych (długość trasy ok. 25km, zespoły 1-3 osobowe, mapa może być przkeształcona i niepełna, liczne punkty stowarzyszone, punkty
  • Himalajska - trasa dla wyjadaczy orienteeringu (długość ok. 30 km, zespoły 1-3 osobowe)

Zapisy i wpisowe

 Zapisy prowadzone są przez formularz internetowy do 22 listopada do godz. 23:59. Zapisy mogą zakończyć się wcześniej w przypadku wyczerpania się limitów miejsc na poszczególnych trasach.

Punkty karne

Za bezbłędnie pokonaną trasę w limice czasu zespół dostaje 0 punktów karnych.  Za każde "przewinienie" zawodnicy otrzymują odpowiednią ilość punktów karnych, np. 

  • 90 p.k. - brak potwierdzenia punktu kontrolnego
  • 25 p.k. - potwierdzenie punktu stowarzyszonego 
  • 10 p.k. - zmiana potwierdzenia 
  • 30 p.k. - pozostawienie wolnej kratki 
  • 1 p.k.  - za każdą minutę powyżej czasu podstawowego, a w limicie spóźnień
  • 10 p.k. - za każdą minutę powyżej limitu spóźnień

Szczegółowe zasady i punktację zawiera dokument "Zasady punktacji i współzawodnictwa na turystycznych imprezach na orientację PTTK"

Nagrody 

Zawody wygrywa zespół, który pokona trasę z najmniejszą ilością punktów karnych. Zwycięzkie drużyny otrzymają pamiątkowy dyplom oraz nagrody.  Wśród osób obecnych na zakończeniu rozlosujemy nagrody :) 

Przykładowe mapy:

Poprzednie edycje imprezy:

 

Regulamin zawodów

manewry 2017 full 800

I. Cel imprezy

Celem imprezy jest rozpowszechnianie marszy na orientację jako aktywnej formy wypoczynku i spędzania wolnego czasu.

II. Organizator

Organizatorem VII Nocnych Manewrów SKPB jest Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie oraz liczne grono sympatyków Koła.

III. Kontakt z organizatorem

Kontakt z organizatorem jest możliwy mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez profil na portalu Facebook: www.facebook.com/manewryskpb

IV. Termin i miejsce

Zawody odbędą się w nocy z 25 na 26 listopada 2017 r. na terenie województwa mazowieckiego.

Dokładne położenie Bazy Zawodów zostanie ujawnione zawodnikom w dniu imprezy tj. 25 listopada o godz 9:00 na stronie zawodów, profilu Facebook oraz przesłane mailowo do Kapitanów zgłoszonych zespołów.

V. Dojazd do Bazy Zawodów

  1. Dojazd własnym środkiem transportu (Organizator nie zapewnia parkingu)

  2. Komunikacja publiczna

VI. Zapisy

Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz internetowy dostępny na stronie zawodów www.manewry.skpb.waw.pl do 22 listopada do godz. 23:59. Zapisy mogą zakończyć się wcześniej w przypadku osiągnięcia limitów miejsc na poszczególnych trasach. Limit uczestników na całej imprezie wynosi 950 osób.

Osoby niepełnoletnie mogą startować jedynie pod opieką osób pełnoletnich - tj. opiekunów prawnych lub osób upoważnionych przez opiekunów prawnych. Osoby upoważnione zobowiązane są do złożenia w Sekretariacie Zawodów oświadczenia z podpisem opiekunów prawnych,

VII. Wpisowe

Koszt uczestnictwa w Nocnych Manewrach wynosi 35zł od osoby. Opłaty należy dokonać w ciągu 3 dni roboczych od dnia zarejestrowania zespołu, na konto:

05 2130 0004 2001 0380 3475 0008

tytułem: [nazwa zespołu], [mail podany przy zapisie]

odbiorca:

Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie,

ul. Smocza 27,

01-048 Warszawa

Opłata jest bezzwrotna.

VIII. Forma

Zawody odbywają się w nocy, wszystkie zespoły startują po zmroku i przed świtem dochodzą do mety.

Start możliwy jest w następujących kategoriach:

- Himalajska (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 22 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 30km), trasa dla wyjadaczy orienteeringu -  punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa niepełna i przekształcona.

- Alpejska zimowa (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 18 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 25km), trasa dla zaawansowanych- punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Alpejska Zimowa to trudność Alpejskich z poprzednich lat.

- Alpejska letnia (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 18 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 25km), trasa dla zaawansowanych- punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Alpejska Letnia to trasa o takiej samej długości jak trasy alpejskie z poprzednich lat, ale trochę prostsza (pod względem orientacyjnym i przekształcenia mapy), natomiast trudniejsza od tras Tatrzańskich.

- Tatrzańska (zespoły 1-5 osobowe) - ok. 15 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 20km), trasa dla średniozaawansowanych - punkty trudniej dostępne, możliwe punkty stowarzyszone, mapa nieprzeształcona

- Beskidzka (zespoły 1-7 osobowe) - ok. 12 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 15km), trasa dla początkujących i mniej zaawansowanych - dość oczywiste punkty, sporadycznie punkty stowarzyszone, mapa nieprzekształcona

Na każdej z tras znajduje się ognisko na którym na zawodników czeka ciepła herbata oraz kiełbaska. Ogniosko jest metą dla stras Beskidzkich, zespoły z pozostałych tras mają prawo skorzystać tam z godzinnego “stopczasu” na odpoczynek i ciepły posiłek. Korzystanie ze stopczasu nie jest obowiązkowe. Godziny otwarcia ognisk będą podane na mapie.

Kolejność odbioru nagród wg następującej reguły: Himalajska, Alpejska zimowa, Alpejska letnia, Tatrzańska 1, Tatrzańska 2, Beskidzka 1, Beskidzka 2. W razie wygranej nagrody będą dla max 2-óch uczestników.

IX. Punktacja i sędziowanie

Punktacja i sędziowanie będą prowadzone zgodnie z “Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”, jednakże specyfika imprezy dopuszcza mniejsze limity czasowe niż we wspomnianym dokumencie. Nie zwiększa się limitów czasu ze względu na wiek zawodnika.

X. Obowiązkowe wyposażenie zawodników

- buty na zmianę

- latarka, zapasowe baterie, kompas i trwały środek do pisania

- przynajmniej jeden sprawny telefon

- element odblaskowy

- śpiwór i karimata/materac w przypadku zamiaru noclegu w szkole

XI. Świadczenia

- komplet map dla każdego uczestnika zgłoszonego w terminie

- dyplomy i nagrody dla trzech pierwszych zespołów w każdej kategorii (niezależnie od liczby osób w zespole, przysługują maksymalnie 2 nagrody na zespół)

- ciepły posiłek i herbata w bazie po ukończonej trasie

- kiełbaska, chleb i ciepła herbata w trakcie ogniska

- ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych (sala gimnastyczna)

- protokół w formie elektronicznej

- potwierdzenie punktów do OInO i OTP

XII. Postanowienia końcowe

Zawody odbędą się bez względu na pogodę. Zawody mogą zostać odwołane w przypadku zakazu wstępu do lasu.

Organizator nie zapewnia ubezpieczenia uczestnikom.

Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność,Udział w Imprezie jest dobrowolny, a w razie wypadku zawodnicy nie będą dochodzić odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez akceptację regulaminu w trakcie zapisów.

Za szkody wyrządzone wobec uczestników Imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.

Wykorzystywanie odbiorników GPS i innych elektronicznych urządzeń pomagających w nawigacji jest zabronione i grozi dyskwalifikacją zespołu (poza zapisywaniem danych do wykorzystania po zawodach)

Korzystanie z map innych niż dostarczone przez organizatora jest zabronione i grozi dyskwalifikacją zespołu

Impreza jest bezalkoholowa.

Impreza ma charakter rekreacyjny i niekomercyjny.

Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów.

Akceptacja postanowień Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku oraz wypowiedzi uczestników utrwalonych na zdjęciach/filmach zrealizowanych w okresie trwania Zawodów VII Nocne Manewry SKPB - tj.  25-26  listopada  2017r. i związanych z realizacją zawodów przez Organizatora oraz Sponsorów i Partnerów. Wyżej wymieniona zgoda jest udzielona na czas trwania imprezy oraz bezterminowo po jej zakończeniu, bez ograniczeń terytorialnych, dla działań promocyjnych, informujących o kampanii "Nocne Manewry SKPB" w tym: w materiałach video, na stronach internetowych, w sprawozdaniach, planszach i raportach okresowych, ulotkach informujących o programie oraz innych działaniach Public Relations.

Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania

Zgłoszone zespoły

Pod poniższym linkiem możesz sprawdzić czy Twój zespół jest na liście zgłoszonych zespołów oraz czy otrzymaliśmy Twoje wpisowe. 

>>> ZGŁOSZONE ZESPOŁY<<<

Listy startowe

Publikujemy listy startowe. Od tego momentu wszelkie zmiany w składzie zespołu będą nanoszone tylko w Sekretariacie Zawodów. 

Prosimy o sprawdzenie minuty startowej oraz w przypadku tras: Himalajska, Alpejska Zimowa, Alpejska Letnia, Tatrzańska 1 i Tatrzańska 2 godzinę odjazdu autokaru na start oraz zaplanowanie przyjazdu do Bazy Zawodów przynajmniej 30 minut wcześniej

Pamiętajcie, że każdy zespół musi zameldować się przed startem w Sekretariacie Zawodów (który będzie czynny od godz. 15:00) i odebrać m.in. kartę startową. Prosimy o uzupełnienie brakujących opłat za start w sekretariacie - na listach startowych opublikowanych na tej stronie nie będą już aktualizowane statusy wpłat. Status wpłat zaznaczony jest na listach startowych.

Trasa Beskidzka 1 

Trasa Beskidzka 2 

Trasa Tatrzańska 1 

Trasa Tatrzańska 2 

Trasa Alpejska Letnia 

Trasa Alpejska Zimowa  

Trasa Himalajska

(!) Jak rozumieć minutę startową? 

Start Zawodników rozpocznie się o godzinie 17:00 - jest to tzw. "Minuta Zero". Jeżeli Twój zespół wylosował np. 25 minutę startową to oznacza, że Twój zespół startuje o godz. 17:25. Jeżeli Twój zespół wylosował np. 80 minutę startową to oznacza, że startujecie o godz. 18:20. 

Harmonogram zawodów

HARMONOGRAM ZAWODÓW
 

22.11 (śr) godz. 23:59 - zamykamy zapisy na Zawody

25.11 (sob) godz. 9:00 - opublikujemy położenie Bazy Zawodów

25.11 (sob) godz. 15:00 otwarcie Sekretariatu

25.11 (sob) godz. 16:00 Oficjalne otwarcie Zawodów

25.11 (sob) godz. 16:20-30 odjazd pierwszych autokarów na start tras T1, T2, AL, AZ, H

25.11 (sob) godz. 17:00 Minuta “0” dla wszystkich tras

26.11 (ndz) godz. 05:00 Zamknięcie Mety

26.11 (ndz) ok godz. 8:00 Oficjalne ogłoszenie wyników i rozdanie nagród

FAQ - najczęściej zadawane pytania

FAQ - najczęściej zadawane pytania

 

1. Czy mogę zapisać teraz zespół i później dodać zawodników? 

- Tak, do końca zapisów, czyli do dnia 22 listopada, do godz, 23:59 można dokonywać zmian osobowych w zespole. Aby jednak Twój zespół nie został skreślony z listy, należy w ciągu 3 dni roboczych od zgłoszenia wpłacić należną opłatę startową. Po dodaniu kolejnych zawodników należy w ciągu 3 dni roboczych wpłacić brakujące opłaty startowe. 

2. Ile to kosztuje i za co płacę?

- Wpisowe na Nocne Manewry SKPB wynosi 35 zł od osoby.  Wpisowe zostanie przeznaczone na pokrycie kosztów organizacynych imprezy (m.in. opłata za wynajem Bazy Zawodów, wydruki map, ciepły posiłek dla uczestników na ognisku i w Bazie Zawodów, materiały startowe itp.). SKPB Warszawa organizuje swoje imprezy na zasadzie non-profit tj. nie zarabia na swoich imprezach. Wszystkie osoby zaangażowane w organizację imprezy robią to nieodpłatnie i zupełnie dobrowolnie. W związku z tym, że wiele kosztów jest stałych i niezależnych od ilości zawodników, zamawianych z dużym wyprzedzeniem opłata wpisowego jest bezzwrotna - prosimy o wyrozumiałość :)

3. Czy w Zawodach mogą brać udział osoby niepełnoletnie? 

- Tak, w Zawodach mogą brać udział osoby niepełnoletnie, ale pod opieką osób pełnoletnich tj. opiekunów prawnych lub osób upoważnionych . Osoby upoważnione są zobowiązane złożyć w Sekretariacie Zawodów pisemne oświadczenie z podpisami prawnych opiekunów. 

4. Czy w okolicach Bazy Zawodów będzie parking? 

- Nie, w okolicach Bazy Zawodów nie będzie jako takiego zorganizowanego parkingu. Będzie można parkować przy drodze do Bazy Zawodów lub drogach w pobliżu z zachowaniem przepisów drogowych, na własną odpowiedzialność. 

5. Czy mogę podmienić zawodnika?

- Tak, w celu zmiany składu osobowego zespołu prosimy o kliknięcie w link do ecyji zgłoszenia. Link znajdziecie w mailu potwierdzającym przyjęcie zgłoszenia na Manewry. W razie problemów z odnalezieniem linka prosimy o kontakt na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

6.  Czym sie różnią trasy Alpejska letnia od Alpejskiej zimowej

Alpejska Zimowa to trudność Alpejskich z poprzednich lat. Alpejska Letnia to trasa o takiej samej długości, ale trochę prostsza (pod względem orientacyjnym i przekształcenia mapy), natomiast trudniejsza od tras Tatrzańskich. Osobom którym w poprzednich latach dobrze poszły starty w kategorii Tatrzańskiej zalecamy spróbowanie swoich sił w kategorii Alpejskiej Letniej.

 

 

Partnerzy

PATRONAT HONOROWY

 

MSiT LOGO

Wojewoda mazowiecki

Wojewoda Mazowiecki - Pan Zdzisław Sipiera

 

logo thumb rdlp

Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Warszawie Pan Marek Roman

 

PATRON MEDIALNY

ESKA

PARTNERZY

 

 AlvikacompassLOGO TREKMONDO Z TROJKATAMI

 TortexliptonTurysta

Kontakt

W razie jakichkolwiek pytań/sugestii zachęcamy do kontaktu drogą mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez profil na Facebook'u: www.facebook.com/manewryskpb

Jeżeli chcesz skontakować się z nami w sprawie zmian w zespole (np. dopisać zawodnika) bardzo prosimy o skorzystanie z możliwości edycji zgłoszenia -> należy odnaleźć maila potwierdzającego zgłoszenie i kliknąć w podany w treści link. 

Wyniki

Kolejna edycja Nocnych Manewrów SKPB przeszła do historii! Dziękujemy wszystkim uczestnikom za przybycie i dobrą zabawę - mamy nadzieję, że się Wam podobało i za rok zobaczymy się znów! 

Publikujemy ostateczne wyniki Zawodów - wszystkim zwycięzcom jeszcze raz serdecznie gratulujemy!

>>> WYNIKI <<<

>>> MAPY <<<