Smak Marmolady

Zapraszamy na 11-dniowy wyjazd w Dolomity – jedną z najpiękniejszych grup górskich łańcucha Alp. W planach wycieczki po 3 – 4 grupach Dolomitów (planujemy Brentę, Tofany, Civettę i Pale di San Martino), jednakże szczegółowe plany ustalimy w późniejszym terminie – zależą one bowiem od sposobu dojazdu w góry. Jeśli chodzi o Marmoladę, to obejdziemy się smakiem – obejrzymy ją chyba ze wszystkich stron.

Nie jest to klasyczny obóz SKPB, dlatego, że:
- nie zamierzamy chodzić krzakami, ale korzystać z podniebnych, ubezpieczonych dróg żelaznych,
- nie będzie beskidzkiego błota pod nogami, będą za to niewielkie występy skalne, a czasami trochę powietrza ,
- spać będziemy czasami na kempingach, a czasami w schroniskach,
- będziemy się starać chodzić z minimalnym obciążeniem, aby plecaki nie ciągnęły w stronę tysiąćmetrowych przepaści,
- nie będziemy gotować na ognisku, zabierzemy natomiast epigazy,
- nie ma obowiązku chodzenia i można sobie będzie zrobić któregoś dnia dzień odpoczynku, albo podążyć własną trasą,
- zalecane jest obycie z trudniejszymi szlakami tatrzańskimi – jeżeli boisz się wysokości i przestrzeni, a przejście Orlej Perci przyprawia Cię o zawrót głowy – to nie jest wyjazd dla Ciebie,
- nie musisz znać podstaw wspinaczki, ale ważna jest rozwaga i głowa na karku,
- w końcu nie ma na tym wyjeździe przewodnika wysokogórskiego, zatem trzeba liczyć wyłącznie na siebie.

Prowadzą: Adam Panasik, Bartek Kobierzyński

Wyjazd: 01.09.2010 (środa) wieczorem ok. 17
Powrót: w nocy z 12 na 13.09.2010 (nd/pon)

Sprzęt: obowiązkowy (każdy załatwia we własnym zakresie)
- kask wspinaczkowy
- uprząż
- lonża do pokonywania via ferrat (model „Y”; dynamiczna lina z absorberem i dwoma karabinkami)
- wygodne buty trekkingowe

Orientacyjny koszt: 1050 PLN (w przypadku dojazdu samochodami 2*4 osoby) + obowiązkowe ubezpieczenie (we własnym zakresie), szczegółowy koszt podamy po zamknięciu listy uczestników i wyborze sposobu dojazdu

Ubezpieczenie: AlpenVerein, Euro <26 sport lub inne od NNW i KL, obejmujące dodatkowo koszty ratownictwa wysokogórskiego i wspinaczkę (podwyższone ryzyko)

Liczba uczestników: ogółem 8 osób (na dzień 24.08 pozostało jedno wolne miejsce, ale jakby ktoś bardzo chciał, to mogą zostać dwa...)

Zapisy: za pomocą formularza
https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEVCd2JUZ1pxQTV6T3FXVWFSSDVTNWc6MQ

Informacje: adam.panasik(sobaka)gmail.com, tel. +48 606 262 816 (w godz.8-9 i 18-22)

Po potwierdzeniu uczestnictwa w imprezie będziemy prosić o wpłatę zaliczki w wysokości 550 PLN na zakup żywności i biletów.Pozostałą kwotę zabieramy w EUR.